Frakter och leveranser av däck

Här kan du läsa om våra olika fraktalternativ, och vad som är bra att veta om våra leveranser. Vi skickar mycket stora och tunga däck som kräver speciell hantering. Vi skickar dessutom mycket paket som är oregelbundna och skrymmande. Här hittar du information om vad det innebär för dig som kund.

Fast fraktkostnad

Vi har alltid ett fast fraktpris på våra sändningar till alla våra kunder, oavsett hur många däck du beställer. Enkelt och tryggt. Aktuellt fast fraktpris ser du alltid i varukorgen eller kassan.

Vi skickar alltid hem dina däck

Däck är för stora att ha på utlämningsställen, därför skickas däck alltid hem till dig, eller till ditt företags leveransadress. Kan du eller företaget inte vara på plats att ta emot, kan du välja att hämta det på din närmsta terminal. Skriv i så fall en kommentar om detta i kassan så ordnar vi detta.

Vi skickar med olika fraktbolag

Vi skickar med det fraktbolag som är bäst lämpat för din leveransadress. Bland annat DHL, Schenker, Freja, Turbil och DSV. När vi skickar dina varor kan du se vilket fraktbolag som gäller just för din sändning.

Frågor om din sändning

Du kan få svar direkt på frågor om din just sändning, genom att ringa fraktbolaget som du ser när vi skickar dina däck.

DHL

DHL har telefonnummer 0771-345 345. Välj val 1 sedan val 2. Ha alltid ditt sändningsnummer till hands när du kontaktar DHL. Sändningsnumret har du fått av oss på din e-postadress. Utan sändningsnumret kan DHL inte hjälpa dig med dina frågor.

Schenker

Schenker når du på 0771-40 40 46. Du måste ha ditt sändnings ID för att Schenker ska kunna hjälpa dig vidare. Numret får du via mejl när vi skickar dina däck.

Freja

Freja Logistics används ibland för snabbast alternativ. Du når Freja på telefonnummer 040-28 71 00. Sändningens nummer ser du i mailet som skickas till dig så fort varorna lämnar oss.